در حال بارگیری...

پالکو زنجیره تامین اقلام هوایی

 

برخی از خدمات شرکت پشتیبان پرواز پارس(پالکو)

1 ـ ارائه کلیه خدمات مشاوره ای ، طراحی، ساخت، تولید، و انجام امور بازرگانی در کلیه زمینه -های فناوری های هوایی و پیشرفته.

2 ـ حضور کارساز در طرح های بزرگ‌هوایی‌داخلی‌و‌صنایع‌پیشرفته‌ی مرتبط اعم از خرید ، ساخت، تولید، و تامین اقلام در چارچوب تدوین و برقراری مدیریت شبکه ارزش/ زنجیرۀ تامین.

3 ـ ارزیابی،‌توانمندسازی،‌پشتیبانی ‌و ‌افزایش ‌ظرفیت‌ تولیدکنندگان داخلی در جهت کیفی سازی محصولات ‌به ‌منظور‌کسب ‌رضایتمندی مشتریان برای پاسخگویی به نیازمندی های صنایع هوایی کشور.

4 ـ برپایی اقتصاد کارآمد با محوریت صنعت هوایی و‌صنایع ‌پیشرفته مرتبط بر مبنای تامین نیازمندی های داخلی، و بازاریابی، فروش ، و صدور اقلام ساخت داخل.

نگاهی کوتاه به زنجیره تامین

در رقابت‌هاى جهانى موجود در عصر حاضر، بايد محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر كيفيت بالا و خدمت رسانى سريع، موجب افزايش فشارهايى شده است كه قبلاً وجود نداشته است. در نتيجه شركت‌ها بيش از اين نمى‌توانند به تنهايى از عهده تمامى كارها برآيند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى اقتصادى و توليدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مديريت و نظارت بر منابع و اركان مرتبط خارج از سازمان نيازمند يافته‌اند. علت اين امر در واقع دستيابى به مزيت يا مزاياى رقابتى با هدف كسب سهم بيشترى از بازار است. بر اين اساس، فعاليت‌هايى نظير برنامه ريزى عرضه و تقاضا، تهيه مواد، توليد و برنامه ريزى محصول، خدمت نگهدارى كالا، كنترل موجودى، توزيع، تحويل و خدمت به مشترى كه قبلا همگى در سطح شركت انجام مى شده اينك به سطح زنجيره عرضه انتقال پيدا كرده است. 

زنجيره تأمين شبكه اي از تسهيلات و مراكز توزيع است كه وظايف تهيه و تدارك مواد خام و خدمات و تبديل آنها به محصولات نهايي و واسطه اي و توزيع اين محصولات نهايي به مشتريان را انجام مي دهد. به عبارت ديگر، يك زنجيره تأمين شامل همه تسهيلات (امكانات)، وظايف و كارها و فعاليتهايي مي شود كه در توليد و تحويل يك كالا يا خدمت، از تأمين كنندگان (تأمين كنندگان و تأمين كنندگان آنها) تا مشتريان (و مشتريان آنها) درگير هستند و شامل برنامه ريزي و مديريت عرضه و تقاضا؛ تهيه مواد؛ توليد و برنامه زمانبندي محصول يا خدمت؛ انباركردن؛ كنترل موجودي و توزيع؛ تحويل و خدمت به مشتري مي شود. زنجيره هاي تأمين هم در سازمانهاي توليدي و هم  خدماتي وجود دارند، هرچند كه پيچيدگي زنجيره ممكن است از صنعتي به صنعت ديگر و از شركتي به شركت ديگر شديداً تغيير كند.

در حالت كلى زنجيره تأمين از دو يا چند سازمان تشكيل مى‌شود كه رسماً از يكديگر جدا هستند و به وسيله جريان‌هاى مواد، اطلاعات و جريان‌هاى مالى به يكديگر مربوط مى‌شوند. اين سازمان‌ها مى‌توانند بنگاه‌هايى باشند كه مواد اوليه، قطعات، محصول نهايى و يا خدماتى چون توزيع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى توليد مى‌كنند. حتى خود مصرف كننده نهايى را نيز مى‌توان يكى از اين سازمان‌ها در نظر گرفت.

مسئله كليدى در يك زنجيره تأمين، مديريت و كنترل هماهنگ تمامى اين فعاليت‌ها است. مديريت زنجيره تأمين ( SCM  ) پديده‌اى است كه اين كار را به طريقى انجام مى‌دهد كه مشتريان بتوانند خدمت قابل اطمينان و سريع را با محصولات با كيفيت در حداقل هزينه دريافت كنند. امروزه مديريت زنجيره تأمين به عنوان يكى از مبانى زير ساختى پياده‌سازى كسب و كار الكترونيك در دنيا مطرح است.